Παρακαλώ τα σχόλια σας!
Καλησπέρα!Θέλω να μου πέιτε τι πιστέυετε πως κερδίζετε από τις συναναστροφές σας (πέρα από την φιλία)με τους συναδέλφους σας και τι θα χάνατε αν σπουδάζατε μέσω υπολογιστή όπως αντίστοιχα κάνουν οι τηλεργαζόμενοι.Να είστε ειλικρινείς.
10 Comments:
Υποθέτω αναφέρεσαι σε ηλεκτρονικο πανεπιστήμιο και οχι γενικα σε τηλεργασια,αν και πολλα χαρακτηριστικα μπορει να μοιαζουν.Τελοσπαντων, ισως κατι που κερδίζουμε περα απο φιλια, ειναι μια αμεση βοηθεια σε οτι χρειαστουμε που να αφορα το μαθημα ,μια εργασια, τον τροπο κατανοησης.Ποσες φορες δεν εχουμε συζητήσει με συμφοιτητές μας μια εργασια που δεν καταλαβαμε καλα η μια ασκηση που μας δυσκολεψε.Και ετσι κατανοησαμε καλυτερα το ζητούμενο.
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Η άμεση επαφή σίγουρα έχει πολλά περισσότερα να προσφέρει στο άτομο από ότι μια επικοινωνία με απόσταση. Σκέψου πώς θα ήταν διαμορφωμένος ο χαρακτήρας και η προσωπικότητα σου αν είσουν συνέχεια σε έναν υπολογιστή και δεν είχες την άμεση επαφή που προσφέρει ένα "κλασικό" Πανεπιστήμιο και όχι ένα Πανεπιστήμιο από απόσταση.
Το θέμα δεν είναι μόνο όμως τί χάνεις από την τηλεργασία, αλλά τα κέρδη που έχεις πώς μπορούν να αντικρούσουν τις αδυναμίες αυτού του τρόπου εργασίας.
θεωρώ πως η προσωπική άμεση επαφή με τον οποιοδήποτε συνάδελφο-συμφοιτητη, φίλο ή μη, είναι αναντικατάσττατη. όπως ξέρεις η επικοινωνία δεν είναι μόνο λεκτική, αλλά μπορεί να συμβεί με πολλές μορφές κι αυτές συστυχως δεν εμφανίζονται ηλεκρονικά.
Ευχαριστώ για τα σχολια σας πάρα πολυ αναμείνατε νέες πληροφορίες σχετικά με το θέμα!!!
η επικοινωνία απο απόσταση πολλές φορές δεν βοηθάει. όταν δυο άτομα δουλεύουν μαζί είναι πιο αποδοτική η δουλειά τους απ' ότι να δουλεύει ο καθένας. μπορούν να ανταλλάζουν πληροφορίες με χαρτιά κλπ πιο γρήγορα απ' ότι ηλεκτρονικά. πολλοί πάλι δεν νοιώθουν ότι η τεχνολογία τους διευκολίνει και τόσο σε τέτοια θέματα, αλλά αντιθέτως νοιώθουν να πιέζονται. γιατί όμως να φέρουμε την εργασία μέσα στο σπίτι μας; μήπως κάτι τέτοιο θα ήταν επικίνδυνο; μήπως θα μπερδέψουμε τον ελεύθερο χρόνο μας με τις ώρες εργασίες; μήπως αποξενοθούμε; προσωπική μου άποψη είναι ότι θα προτιμούσα να μην είμαι πάνω απο έναν υπολογιστή για να δώ τους βαθμούς μου, να στείλω μια εργασία, να δω μια ανακοίνωση κτλ. φαντάσου πόσο θα με τσάντιζε να σπουδάζω αποκλειστικά και μόνο μέσω Η/Υ. αν μπορούσα δεν θα ασχολιόμουν καθόλου με Η/Υ.
Νομίζω πως θέτεις λίγο εκβιαστικά το θέμα, γιατί θέλεις να σου απαντήσουμε ΜΟΝΟ τι θα χάναμε?
ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΕΡΔΙΖΑΜΕ ΟΜΩΣ?
Για σκέψου έναν εργαζόμενο που θέλει να σπουδάσει σε ένα πανεπιστήμιο, το οποίο π.χ. είναι στημένο μόνο ηλεκτρονικά. Οι διαλέξεις να είναι μαγνητοσκοπημένες, γιατί άλλωστε να πηγαίνεις την καθορισμένη ώρα για να παρακολουθήσεις ένα βαρετό μάθημα ;-) ? Και που να βρεις το χρόνο κιόλας. Ίσως έτσι παρακολουθείς και καλύτερα τη διάλεξη, από το να είχα δίπλα το φίλο μου και να μιλούσα συνέχεια!
Τώρα, αν χάνω κάτι από την αλληλεπίδραση με τους φίλους μου, έτσι όπως έχει καταντήσει το πανεπιστήμιο σήμερα, που δεν είναι πρωτοπόρος στα γεγονότα, όπως το Πολυτεχνείο του '73 (μιας που είναι κ η επέτειος του τώρα), τα ίδια που λέω με τους φίλους μου τα λέω κ στο μπαρ το βράδυ...
Σωστά όλα όσα μου λέτε και αυτή είναι και η αλήθεια άλλωστε ο άνθρωπος ως κοινωνικό όν λειτουργεί(γενικά) καλύτερα σε περιβάλλοντα συνεργασίας στην δουλειά του.Άλλο ένα μείον της τηλεργασίας είναι η απόχή του από τα συνδικάτα που στηρίζουν τα δικαιώματα και τα αιτήματα του.Κ'κάτι που κανένας δεν ανέφερε...Ο ανταγωνισμός!Κινητήρια δύναμη να αυξήσεις την απόδοση σου.Να πεισμώσεις για να κατακτήσεις την διάκριση μέσα στην μάζα.Τι αξία έχει το μετάλλιο αν τρέχεις μόνος σου...Καμία.
Κατά τη γνώμη μου, ο τηλεργαζόμενος/φοιτητής απομονώνεται από τον εργασιακό του χώρο και τις συλλογικές διεργασίες που συντελούνται στους συμβατικούς εργασιακούς χώρους με συνέπεια να διέρχεται από διαδικασίες κοινωνικής απομόνωσης και αποξένωσης.
Αναιρείται έτσι η κοινή διαπίστωση ότι οι ικανότητες του ανθρώπου και οι επαγγελματικές δεξιότητες αναπτύσσονται μέσω κοινωνικών σχέσεων και συνεπώς το απομονωμένο εργασιακό περιβάλλον δεν μπορεί να υποκατασταθεί από τις εντατικότερες οικογενειακές επαφές.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το γεγονός ότι στο Οδηγό του Ευρωπαϊκού Ιδρύματος για τη Βελτίωση των Συνθηκών Διαβίωσης και Εργασίας για την τηλεργασία, συστήνεται στους τηλεργαζόμενους να τηλεφωνούν για να διατηρούν επαφές με τους συνανθρώπους τους, να βγαίνουν έξω απ’ το σπίτι για μία βόλτα και να κάνουν πραγματικά διαλείμματα φαγητού. Στον ίδιο Οδηγό προτείνεται η εθελοντική και αρχικά η οπωσδήποτε πιλοτική εφαρμογή της τηλεργασίας γιατί οι επιπτώσεις είναι σύνθετες και πολύπλοκες.
Έτσι μάλλον δύσκολα θα επέλεγα να σπουδάσω μέσω ενός ηλεκτρονικού πανεπιστημιού ,ποσό μαλλον να εργαστώ απο το σπίτι μου ....
Καίτη πολύ σωστά τα όσα λες συμφωνώ απόλυτα μαζί σου και επίσης σε ευχαριστώ για την αναφορά σου σε αυτό τον οδηγό δεν τον ήξερα!Παρόλο που το θέμα μου αφορά τα μείον της τηλεργασίας δεν μπορώ να μην δω και τα καλά της...Επιτέλους θα ξαναγυρίσουν ίσως κάποιες μαμάδες στα σπίτια με τα παιδιά τους αντί αυτά να μεγαλώνουν με διάφορες ξένες.Σωστό..???
Δημοσίευση σχολίου
<< Home