Πέμπτη, Ιανουαρίου 11, 2007

Virus...smart car !!

Virus marketing ?! Τον έχετε ξανακούσει αυτόν τον όρο ? Εγώ όχι και τον πρωτοσυνάντησα ψάχνοντας πληροφορίες σχετικά με τα...Smartάκια. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Sam Tabart, Senior manager της Smart GmbH στην Αυστραλία "...χρησιμοποιήσαμε το virus marketing για να μιλήσουμε τη σύγχρονη γλώσσα των νέων αγοραστών αυτοκινήτων". Έκατσα λοιπόν και εγώ και έψαξα να δω τι στο καλό είναι αυτό το virus marketing.

Σύμφωνα με τις αρχές του virus marketing το ίδιο το προιόν ή η υπηρεσία που προσφέρεται αποτελεί από μόνο του διαφήμιση του εαυτού του. Πράγματι, για τα Smart cars δεν έχει κυκλοφορήσει διαφήμισή τους στην τηλεόραση, το πιο ευρέως χρησιμοποιούμενο μέσο μαζικής ενημέρωσης. Όταν πρωτοκυκλοφόρησαν τα Smart, oι ψαγμένοι σχετικά με τα αυτοκήνιτα ενημερώθηκαν για το νέο αυτό μοντέλο και κάποιοι το αγόρασαν. Τα πρώτα Smart άρχισαν να κυκλοφορούν "ελεύθερα" στους δρόμους. Και πράγματι προκάλεσαν με την παρουσία και τον σχεδιασμό τους την έκπληξη και το ενδιαφέρον των άλλων οδηγών που έβλεπαν για πρώτη φορά ένα τόσο μικρό αυτοκινητάκι, ευέλικτο, να "χώνεται" σε θέσεις παρκαρίσματος που ούτε στα πιο τρελά τους όνειρα δεν θα ήλπιζαν αυτοί να χωρέσουν το δικό τους "μαγαθήριο". Έτσι τα Smart έκαναν θραύση, αρχικά στους δρόμους και έπειτα στην αγορά της αυτοκινητιστικής βιομηχανίας.

Το ίδιο το Smart αποτέλεσε την καλύτερη διαφήμιση του εαυτού του, χάρη και στον ιδιαίτερο σχεδιασμό του. Όπως οι ιοί έτσι και τα Smart car : αρχικά εμφανίστηκαν 1-2 στους δρόμους των πόλεων, άρχισε να δημιουργείται συζήτηση σχετικά με αυτό το νέο αυτοκίνητο και τελικά άρχισαν να αγοράζονται εκατοντάδες Smartάκια και να κατακλύζουν τους δρόμους. Ακριβώς όπως κάνουν και οι ιοί που αρχικά προσβάλλουν τον οργανοισμό, για λίγο χρονικό διάστημα παραμένουν κρυφοί, σε λανθάνουσα κατάσταση αλλά αμέσως μετά αρχίζουν να εξαπλώνονται και να "κυριεύουν" τον οργανισμό, όπως και τα Smartάκια την αγορά. Κατ΄εμέ αρκετά έξυπνος, πρωτόγνωρος (?) και επιτυχημένος τρόπος προώθησης προϊόντος. Εσείς τι λέτε...??

1 Comments:

Anonymous Ανώνυμος said...

Βάσια έχεις απόλυτο δίκαιο, ακόμα και εάν έχεις βρει διαφημίσεις του smart, η αλήθεια είναι πως πέχτηκαν πολύ αργότερα από την κυκλοφορία του αυτοκινήτου και σε πολύ λίγες χώρες (όχι στην Ευρώπη). Παρόλ' αυτά, άποψή μου είναι πως πριν αρχίσει το "virus marketing", είχε ήδη γίνει μία προετοιμασία μέσω των περιοδικών για να υποδεχτεί το κοινό το καινοτόμο αμάξι.
Η διαφήμιση στο smart ήταν προταρχικά τα ατελείωτα άρθρα σε περιδικά αυτοκινήτων και μη. Κάθε φυλλάδιο που κυκλοφορούσε την περίοδο που πρωτοεμφανίστηκαν μιλούσανε για το μικρότερο αυτοκίνητο πόλης που έγινε ποτέ. Κάνοντας είτε θετικά είτε αρνητικά σχόλια (για την ασφάλεια κυρίως), υπήρχαν ατελείωτα άρθρα παντού.
Πολύ αργότερα, όταν είδαμε τα αυτοκινητάκια αυτά στους δρόμους, κυρίως από θαυμασμό που μας είχε δημιουργηθεί μέσω των περιοδικών, τα χαζεύαμαι ασταμάτητα και αρχίζαν οι συζητήσεις μεταξύ των παρεών, διασταυρώνοντας τις απόψεις που είχε διαβάσει ο καθένας.
Ουσιαστικά δηλαδή, το virus marketing λειτούργησε, αλλά σίγουρα όχι μόνο του. Ήταν το κλίμα που είχαν δημιουργήσει τα έντυπα πριν. Έτσι, έχοντας μία δωρεάν διαφημιστική καμπάνια, λόγος για τηλεοπτικά spot ουσιαστικά δεν υπήρχε.

7:16 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home