Παρασκευή, Δεκεμβρίου 22, 2006

To moto "Keep Walking"

Γενικά
To "Keep Walking" μας προτρέπει να συνεχίσουμε να βαδίζουμε μπροστά, να προοδεύουμε, να εξερευνούμε το άγνωστο και να ανακαλύπτουμε νέους ορίζοντες.Είναι το σύμβολο της εξέλιξης, αντικατοπρίζοντας το γεγονός ότι συχνά το whisky Johnnie Walker καταναλώνταν σε ουσιώδης στιγμές της ζωής και προσωπικές στιγμές προόδου.
Η ιστορία του «Keep walking»
Με άξονα το «περπάτημα», ως σύμβολο της ουσιαστικής έκφρασης της ανθρώπινης προόδου, η καμπάνια του Johnnie Walker «Keep Walking», υλοποιείται τα τελευταία 7 χρόνια σε περισσότερες από 120 χώρες του κόσμου και περιλαμβάνει 28 διαφορετικά τηλεοπτικά σποτ και πάνω από 150 έντυπες εκδοχές. Το συγκεκριμένο concept μετατόπισε σε ένα συναισθηματικά ανώτερο επίπεδο τα δεδομένα επικοινωνίας του Johnnie Walker.Η γένεση, η δημιουργία, η έκφραση, η ανάπτυξη, η εξέλιξη εναλλάσσονται σε όλες τις δημιουργικές εκφάνσεις της καμπάνιας, με κεντρικό σημείο πάντα την ανάγκη του ανθρώπου να προοδεύσει. Ξεκινώντας έτσι από την αποτύπωση «ατομικών περιπάτων» που στόχευαν στην επίτευξη των ονείρων του καθενός, η καμπάνια «Keep Walking» συνέχισε αναδεικνύοντας την ικανότητα του ανθρώπου να υπερνικά τους φραγμούς που συναντάει στο δρόμο του ενώ στη συνέχεια απεικόνισε πιο αφηρημένα την εξέλιξη της ανθρωπότητας και τα κατορθώματα του ανθρώπου που επιθυμεί να προοδεύσει και να πετύχει.
Το "Keep Walking" είναι η απάντηση του Johnnie Walker στο "Just Do It," "Think Different," και "Drivers Wanted", σλόγκν του marketing που έχουν κυρίως ως κοινό τους 25άρηδες και τους 35άρηδες καταναλωτές. Επιπρόσθετα το whisky είναι συνόνυμο με την διαρκή εξέλικτική πορεία, που παρουσιάζεται από το μότο και την και καμπάνια... Αυτή η ιδέα της καμπάνιας συνδυάζεται απόλυτα με την εταιρία που μετρά 181 χρόνια ύπαρξης.

8 Comments:

Blogger Sfakianopoulos Vasileios said...

Ωραία έρευνα Αφροδίτη..Και ωραία..μάθαμε πως δημιουργήθηκε το moto..μάθαμε τι αντιπροσωπεύει..Πάντως εγώ δεν πείθομαι πως οι διαφημίσεις που είναι καθαρά βασισμένες στο moto σχετίζονται και με το προιόν..Ειλικρινα μου φαίνεται πως αν το προιόν ήταν ένα πανάρχαιο σαπούνι που το χρησιμοποιούσαν οι ευγενείς στις ιδιαιτερες στιγμές τους θα ήταν το ίδιο.

5:31 μ.μ.  
Blogger Afroditi Bitzouni said...

"Πάντως αυτό που θέλανε το πετύχανε! Πολλοί μιλάνε σήμερα για την ταινία καθώς έπαιξε έντονα στην τηλεόραση. Το Bημα Μagazino έχει συνέντευξη του δημιουργού της καινούργιας αυτής διαφημιστικής καμπάνιας… όποτε ο στόχος επιτεύχθει." (από κάποιο blog ως απάντηση σε αντίστοιχη παρατήρηση)

Όλοι μιλάνε για αυτό, αρά γνωρίζουν για τι μιλάνε...Για τη διαφήμιση του Johnnie Walker...(όχι για οποιοδήποτε σαπουνιού που χρησιμοποιούσαν γενιές). Είναι καθαρά βασισμένες εκεί... Είναι ένα το concept τους...Η διαφημίσεις άρχισαν να παρουσιάζουν πρώτα ανθρώπους που είχαν κάνει σημαντικά "βήματα" και έπειτα ακολούθησε η διέρυνση σε γενικότερα βήματα της ανθρωπότητας...

Που αλλού νομίζεις ότι στηρίζονται;

7:29 μ.μ.  
Blogger Sfakianopoulos Vasileios said...

Όμως,έτσι δεν χάνεται η έννοια της διαφήμισης?
Η αρχική χρήση της είναι για να προωθεί το προϊόν που διαφημίζεται.Με αυτές τις διαφημίσεις,θέλοντας να υποστηρίξουν το concept που λές (το οποίο είναι βασισμένο σε ένα moto που δεν αναδεικνύει,δεν χαρακτηρίζει το ίδιο το προϊόν αλλα απλά ακολουθεί την φιλοσοφία της εταιρίας) δεν πείθουν το κοινό τους για την υπεροχή του προϊόντος σε σχέση με κάποια άλλα,ούτε για την φανταστική γέυση του.Απλά,γίνεται θέμα συζήτησης καθώς αποτελούν καλλιτεχνικά επιτέυγματα και το νόημα τους είναι βαθύ.

7:47 μ.μ.  
Blogger Afroditi Bitzouni said...

Branding μιας εταιρίας δεν είναι η παρουσίαση της φιλοσοφίας της, του ύφους της, των αξιών της κ.τ.λ.; Οι καταναλωτές αν εμπιστευθούν την εταιρία δεν θα κοιτάξουν ούτε τη γεύση,΄ούτε το μπουκάλι, ούτε το label... Αυτό ισχύει παντού..Mercedes παίρνουν οι περισσότεροι για να δείχνουν πλούσιοι, κατασταλαγμένοι, μουράτοι μέσα σε αυτή (όχι γιατί είναι τέλειο αυτοκίνητο), Κarellia καπνίζουν όσοι θέλουν να καπνίζουν τα ελληνικά τσιγάρα (άσχετα που η γεύση τους είναι άθλια), nike φοράνε όσοι θέλουν να έχουν πάνω στο ρούχο τους το σηματάκι της εταιρίας (όχι γιατί είναι καλά ρούχα κ.τ.λ. Αυτό που πιστεύω είναι ότι μια εταιρία όταν έχει χτίσει σωστά το τρόπο που παρουσιάζεται προς τα έξω δεν χρειάζεται πλέον να δείξει τα προϊόντα της, να τα συγκρίνει με άλλα, να πει τα καλά τους...

8:00 μ.μ.  
Blogger Afroditi Bitzouni said...

Αρχικές διαφημίσεις που παρουσίζαν συγκεκριμένους ανθρώπους/όντα που περπάτησαν:
http://www.youtube.com/watch?v=IZpDUqBDRt4
http://www.youtube.com/watch?v=mMRFn_ZPqAE&NR
http://www.youtube.com/watch?v=1eaO-4Mn-4M&NR
http://www.youtube.com/watch?v=QsJum6akGXI&NR
http://www.youtube.com/watch?v=i8yW7aGjMhM&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=liZeIn6v-PA&NR

Kαι μια διαφήμιση που παρουσιάζει άμεσα το logo και το moto...
http://www.youtube.com/watch?v=BuV0NSsa1-c&NR

και μια από τις κλασσικές για το βασίλη...:)
http://www.youtube.com/watch?v=OhDFfmb-W3U&NR

Συγκρίνετε και πείτε ποιες ήταν αυτές που ανέδειξαν την εταιρία περισσότερο...

8:59 μ.μ.  
Blogger 1fora+1kairo said...

"Οι καταναλωτές αν εμπιστευθούν την εταιρία δεν θα κοιτάξουν ούτε τη γεύση,ούτε το μπουκάλι, ούτε το label...Αυτό ισχύει παντού.."

Χμμμ...Δεν νομίζω ότι ισχύει πάντα αυτό.. Για τη γεύση ίσως να συμφωνήσω, για την συσκευασία όμως... Αναμφισβήτητα η συσκευασία είναι ,και πρέπει να είναι, από τα κύρια μελήματα για το branding μιας εταιρίας, γιατί μπορεί να κερδίσει τον πελάτη, προσδίδωντας το κύρος, το ύφος ακόμα και ολόκληρη την φιλοσοφία μιας εταιρίας. Ειδικότερα στην ποτοβιομηχανία η συσκευασία κατέχει σημαντικό ρόλο για την ταυτότητα του προϊόντος. Νομίζεις ότι αν άλλαζε ριζικά η συσκευασία του Johnnie στη φάση αυτή που έχει ήδη γίνει ένα με το προϊόν, η απήχηση θα ήταν η ίδια με τώρα; Αμφιβάλλω και γι' αυτό πιστεύω μένουν πιστή στην υπάρχουσα.

Για τη συζήτηση που έχετε αρχίσει, συμφωνώ με την άποψη του Βασίλη ότι το συγκεκριμένο moto θα μπορούσε να ταιριάξει σε ένα οποιοδήποτε προϊόν και πραγματικά ούτε εγώ βρίσκω ουδεμία σχέση με την φύση του προϊόντος αυτού καθεαυτού.

Από την άλλη όμως δεν νομίζω Bill ότι χάνεται η έννοια της διαφήμισης..! Κάθε άλλο! Και η σύνδεση ανάμεσα στο μότο και στην εταιρία να μην υπήρχε, οι τηλεοπτικές καμπάνιες και τώρα τελευταία και η διαδικτυακή προώθηση, έχουν καταφέρει να καθιερώσουν τα blends του Johnnie στην αγορά! Όπως και να το κάνουμε ακούς Keep Walking και δεν χρειάζεται τίποτα άλλο, γιατί έχουν καταφέρει να τα ταιριάξουν όλα τόσο φυσικά..

Και μην ξεχνάμε το κυριότερο. Ενώ το ποτό δεν λέει και πολλά γευστικά, το όνομα του έχει καθιερωθεί, ξεχωρίζει από τα ανταγωνιστικά του, η εταιρία είναι από τις πιο αναγνωρίσιμες και οι πωλήσεις του είναι αρκετά υψηλές.. Κι όλα αυτά ξεκινούν από μια απλή φράση:"Keep Walking". (Αυτό θα πει Marketing...!).-

1:09 μ.μ.  
Blogger Afroditi Bitzouni said...

Θεωρώ κατερίνα ότι αν δεν ίσχυε η άποψη ότι μετράει ο τρόπος που χτίζεις μια εταιρία (που δεν θα διαφωνήσω μπορεί να συμβάλλει και η συσκευασία) δεν θα υπήρχαν και προτιμήσεις, μεγάλα ονόματα κ.τ.λ.. Και τα παραδείγματα που έφερα (και μπορώ να φέρω και άλλα ακόμα και για προϊόντα που καταναλώνουμε καθημερινά (όπως το βούτυρο))δεν θα ίσχυαν..Όμως ισχύουν (έτσι τουλάχιστον δείχνουν οι πωλήσεις)...

Συγκεκριμένα η συσκευασία του Johnnie Walker δεν έχει αλλάξει σαν όγκος και σαν μορφή...Πράγμα που δείχνει ότι η εταιρία δεν επιθυμεί να αλλάξει το απλό μπουκάλι της. Αυτό που έχει αλλάξει ελάχιστα (το τονίζω)είναι τα labels πάνω στα μπουκάλια.

Άρα, η συγκεκριμένη εταιρία δεν έχει αναπτύξει, εξελίξει ή αλλάξει το προϊόν της (ούτε σύσταση ποτού, ούτε μπουκάλι, ούτε τα labels πολύ), αλλά αλλάξε το τρόπο που παρουσιάζει τον ευατό της προς τα έξω, προς το απευθυνόμενο κοινό της...

Όσο για το τελευταίο δεν αναφέρω ότι το moto συνδέεται με το προϊόν(ούτε στο wiki), αλλά με την εταιρία!! Οι διαφημίσεις δεν μιλούν για το προϊόν αλλά για την εταιρία που το παράγει...

Υ.Γ. Κατερίνα άσχετο δεν πίνεις Johnnie Cola συνήθως;

4:20 μ.μ.  
Blogger 1fora+1kairo said...

Jack Daniels με coca cola my friend... ;-) Μεγάλη διαφορά...

4:39 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home