Πέμπτη, Δεκεμβρίου 07, 2006

Απόψη για τη διαφήμιση "Johnnie Walker - Painting"

"Απολαυστική η διαφήμιση... Ακόμη κι εγώ, πάντως, που απεχθάνομαι τις διαφημίσεις και την κάθε είδους μορφή προτροπής προς κατανάλωση, οφείλω να παραδεχτώ πως τα σποτάκια της Johnnie Walker είναι πολύ προσεγμένα. Ημιέργα τέχνης, θα έλεγα. Κόντρα στην κονσερβοποιημένη αισθητική της τηλεόρασης."

από το blog : "Introspection"
post : Χριστίνα, 20 Ιανουαρίου, 2006

6 Comments:

Blogger Xristos said...

Η απόδοση της πολυδιάστατης πρισματικής πραγματικότητας, που αναδύεται από την εκλογίκευση του σχεδόν μυθικού κόσμου της διαφήμισης, αντικατοπτρίζεται στη νατουραλιστική τυπολογία τηs ρασιοναλιστικής μηχανιστικής και ιδεαλιστικής φιλοσοφικής αντίληψης και αποκρυσταλλώνεται στην πάγια καθεστηκυία τάξη,
μέσα στα φορμαλιστικά πλαίσια μιας εκτεταμένης οικονομικοκοινωνικοπολιτικής δομής και διαστρωμάτωσης
(!?!?!?!?!?!?!)

11:10 μ.μ.  
Blogger Afroditi Bitzouni said...

Χρήστο για να σ απαντήσω το διαβασα πάνω από 10 φορές... Αλλά θα σ απαντήσω και το ξέρεις :Ρ

Ναι, η συγκεκριμένη διαφήμιση παρουσιάζει την πολυδιάστατη πραγματικότητα που μπορεί ένας άνθρωπος να "περπατήσει" με μια απόφαση του (σίγουρα σε μια εκλογικευμένη βάση, εφόσον η διαφήμιση θα πρέπει να έχει στόχο την "αποχαύνωση" του απευθυνόμενου κοινού και τη δημιουργία ταυτότητας του προϊόντος). Επίσης, δίνεται σε αυτή μια γρήγορη παρουσιάση όχι μόνο κινημάτων της ζωγραφικής, αλλά κοινωνικά, οικονομικά και πολιτικά δεδομένα από διάφορες εποχές και από διάφορες οπτικές...

Θα έλεγα σε παρακαλούσα την επόμενη φορά να υπάρχουν λιγότερα επίθετα στα post σου και παραπάνω από μια πρόταση... ΕΥΧΑΡΙΣΤΩΩΩ :Ρ

Υ.Γ.Θα ακολουθήσε post για να καλύψω τυχόν απορίες σου για τη συγκεκριμένη διαφήμιση...

1:05 μ.μ.  
Blogger Afroditi Bitzouni said...

Όταν η τέχνη αγκαλιάζει τη διαφήμιση κι όταν η διαφήμιση, όχι μόνο ανταπερξέρχεται στους στόχους της αλλά και ξεπερνά τον εαυτό της. Οι πιο επιφυλακτικοί αρκεί να απομονώσουν το γεγονός πως η εν λόγω διαφήμιση παρέχει τροφή για σκέψη και αναζήτηση στον αποδέκτη της, πράγμα ασυνήθιστο και δυσεύρετο στο σύγχρονο τηλεοπτικό βόθρο.

Μια κινούμενη ακολουθία - όχι τυχαίων - πινάκων ζωγραφικής με μουσικό χαλί ένα - καθόλου τυχαίο -κομμάτι. Η εναρκτήρια μάχη απεικονίζεται στο έργο του Γάλλου ρομαντικού Eugene Delacroix. Πρόκειται για το έργο “The Battle of Taillebourg” (1834-35). Aναφέρεται στη Γαλλική Επανάσταση. Ακολουθεί αυτό του γιαπωνέζου Katsushika Hokusai, “Sanka hakuu” (A Shower Below the Summit) (1830-31), ενός από τους σπουδαιότερους δημιουργούς ukiyo-e τεχνοτροπίας. Έπονται το “Sunday Afternoon on the Island of La Grande Jatte”(1884-86) του Georges Seurat που θεωρείται ο ιδρυτής του Νεο-Ιμπρεσιονισμού, το “Person Throwing a Stone at a Bird” (1926) του Ισπανού σουρεαλιστή Joan Miro και το “La Victoire” (1939) του επίσης σουρεαλιστή René Magritte.

Όσο για τη μουσική επένδυση πρόκεται για το ιστορικό "Which side are you on?", που γράφτηκε από τη Florence Reece το 1931 τις ημέρες της μεγάλης εξέγερσης των ανθρακωρύχων στο Harlan County του Kentucky.

Και όλ’ αυτά σε μία και μόνο απολαυστική διαφήμιση.

1:14 μ.μ.  
Blogger Xristos said...

και...????
Η ουσία σε όλα αυτά που είναι?
Στο ότι το Keep Walking μετατρέπεται σε ένα ασταμάτητο Keep Searching μπας και καταλάβω που θες να καταλήξεις?
Δεν σε πιάνω, ίσως φταίω εγώ - αν όμως όχι?

Η επικοινωνία και η θεωρία γύρο από αυτή που βρίσκεται? Ελπίζω όχι στο ότι ο κάθε ένας από τα βάθη της ιστορίας με ένα πίνακα ή ένα τραγούδι έδωσε πνοή στο επικοινωνιακό επίπεδο μιας αγριο-κουλτούρας γύρω από τα ποτά, εν έτη 2006->2007 έλεος.
Α και όντος είναι συμπαθητική διαφήμιση.

4:07 μ.μ.  
Blogger Sfakianopoulos Vasileios said...

Το λοιπόν...Χρήστο,πάλι έπαθες κρίση εξυπνάδας βλέπω :Ρ
Το πρώτο σου post θα το αφήσω ασχολίαστο,όπως έχει..είναι και περασμένη η ώρα...
Στο θέμα μας τωρα..Την συγκεκριμένη διαφήμιση την θεωρώ απίστευτα καλλιτεχνική και είναι ένα τέλειο δείγμα ποιότητας που θα έπρεπε να υπάρχει σε κάθε διαφήμιση.
Βέβαια..διαφωνώ γενικά στο slogan του συγκεκριμένου ποτού(και γενικά όλων των ποτών αλλα αυτό είναι άλλο θέμα) καθώς δεν βλέπω πως αυτό συχετίζεται με το ίδιο το περιεχόμενο μεσα στο μπουκάλι.Ενα ριμαδοποτό είναι που ακολουθεί μια συγκεκριμένη διαδικασία με ένα συγκεκριμένο τρόπο παραγωγής ,ίσως να μένει κλειστό σε βαρέλια για μερικά χρόνια,και το αποτέλσεμα που παράγεται είναι αυτό το ίδιο καφεκίτρινο υγρό.Και δεν λέω..Καλός ο Johnnie Walker και μεγάλα το έργα του.Αλλα ακόμα και αυτός σταμάτησε κάποια στιγμή να προχωράει!Ποιο keep walking εννοεί η εταιρεία?
Όντως πάντως,το μήνυμα αυτό είναι μήνυμα ζωής,και παρ'ολο το πέρασμα των ετών και παρ'όλη την αλλαγή των κουλτούρων και των τεχνοτροπιών κατα την διάρκεια τους,το μήνυμα αυτο έχει μείνει αναλλοίωτο και αυτό πιστέυω δείχνει και η διαφήμιση.
Ε΄τσι,κρίνοντας την ώς διαφήμιση χωρίς να λάβω υπ'οψιν το αντικείμενο γύρω απ το οποίο περιστρέφεται η διαφήμιση,η διαφήμιση είναι άψογη με τέλειο κοινωνικό μήνυμα,συνδυάζοντας τέλεια μουσική και εναλλαγή εικόνων.Πάντως,αν βρείς λογική λογική (σαν τη καρετα καρέτα ενα πραμα :Ρ )στο σλογκαν αυτό του ποτού πολύ θα ήθελα να την μάθω.
:) :)

3:55 π.μ.  
Blogger Afroditi Bitzouni said...

Μέσα στο Wiki σε λίγες μέρες θα υπάρχει η εξήγηση του moto "Keep Wslking"... H διαφήμιση συνδέεται εννοιολογικά και μόνο με το προϊόν (πράγμα που συμβαίνει συχνά). Νομίζω ότι περισσότερο σας πειράζει ότι το νόημα που προσδίδεατι στο ποτό... Ένα ποτό δεν μπορεί να μας οδηγήσει στην πρόοδο, αλλά το βλέπουν όλοι έτσι; Τι συνέβαινε στην παλιότερη εποχή;
Η συνέχεια στο Wiki...

5:46 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home